avatar Ten blog rowerowy prowadzi ventoux z miasteczka Chorzów. Mam przejechane 111010.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.05 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy ventoux.bikestats.pl

h km/h:

Jested

Wtorek, 21 maja 2013 · dodano: 30.05.2013 | Komentarze 1

Wycieczka na jedną z najbardziej charakterystycznych gór Czech była obowiązkowym punktem mojej wizyty w Szklarskiej Porębie. Długo zastanawiałem się nad tym jak tam dojechać, bo drogi w tym rejonie są wyjątkowo pofałdowane. Zdecydowałem się ostatecznie, że dojazd będzie w wariancie trudnym ale spokojnym: przez Góry Izerskie, z kapitalnym zjazdem w okolicach Liberca. Tam czekał mnie trudny bo ruchliwy fragment drogi, który na szczęście kończył się w miarę przybliżania się do grzbietu na którym usadowił się Jested.
Góra robi wrażenie. Może nie jest szczególnie wysoka(1012m.n.p.m) ale swoją stożkowatą sylwetką z charakterystycznym nadajnikim TV budzi respekt. Podjazd także robi wrażenie szczególnie pod koniec, gdy droga objeżdza szczyt dookoła serwując świetne widoki w każdym kierunku.
Powrót obawiając się o to czy zdążę przed zmrokiem zaplanowałem po bardziej cywilizowanych rejonach, które jednak okazały się bardzo męczące swoim ukształtowaniem... szczególnie dwa ostatnie podjazdy przed granicą dały w kość. Na szczęście sił nie zabrakło i już w Jakuszycach wiedziałem, że misja zdobycia Jested się powiodła:)
Droga przez Góry Izerskie © ventoux

Cel dzisiejszego dnia © ventoux

Jested © ventoux

Wieża telewizyjna-symbol Jested © ventoux

Na szczycie można spotkać prawdziwe osobliwości © ventoux

Panorama ze szczytu w kierunku zachodnim © ventoux

Panorama w kierunku południowym © ventoux

W kierunku północnym w panoramie dominuje głównie Liberec © ventoux

A w kierunku zachodnim gdzieś tam bedę jechał © ventoux

Imponująca widokami droga w dół © ventoux