avatar Ten blog rowerowy prowadzi ventoux z miasteczka Chorzów. Mam przejechane 111010.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.05 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy ventoux.bikestats.pl

h km/h:

Egzamin dojrzałości

Piątek, 17 sierpnia 2012 · dodano: 03.01.2013 | Komentarze 0

Poranek już tradycyjnie wita mnie słońcem. Opuszczam Schladming bardzo szybko i bez żalu, miasteczko jest bardzo komercyjne, nastawione głównie na "łojenie" turystów.
Czeka mnie dziś prawdziwy egzamin dojrzałości, wprowadzający w bardziej wysokogórski świat, którym jest przełęcz Radstadter Tauern(1739m.n.p.m) Tak wysoko na rowerze jeszcze nie byłem, więc z dużym respektem podchodzę do tego co mnie czeka. Podjazd nie jest szczególnie pokręcony, nie ma tego na co m.in. czekam na tej wyprawie czyli agrafek, ale widoki są już w pełni alpejskie. Odurzony widokami nawet nie wiem kiedy docieram do stacji Obertauern na której znajduje się przełęcz. Jak się po raz kolejny przekonuje to nie jest tak strasznie jeździć z sakwami po dużych górach.
Zjazd poza oczywistą przyjemnością wzbudza też inne odczucia... po drugiej stronie gór jest jakby bardziej zielono i zdecydowanie spokojniej:) Jestem w krainie zwanej Lungau... to dość rozległa dolina położona na wysokości około 1000m.n.p.m otoczona zewsząd tylko górami. Nie mam wątpliwości, że miejsce to nadaje się na co najmniej dwudniowy pobyt, więc w miejscowości Tamsweg rozbijam się na kempingu, regenerując się przed tym co czeka mnie jutro. A plany są ambitne:)
Wysokie Taury na horyzoncie © ventoux

Jak ja te góry przejadę?! © ventoux

Przy takich widokach żaden podjazd nie jest straszny © ventoux

Obertauern na przełęczy Radstadter Tauern (1739m) © ventoux
Długi i piękny zjazd do krainy zwanej Lungau © ventoux

Po tej stronie gór jakby bardziej zielono © ventoux