avatar Ten blog rowerowy prowadzi ventoux z miasteczka Chorzów. Mam przejechane 111010.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.05 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy ventoux.bikestats.pl

h km/h:

Góry Izerskie

Wtorek, 22 maja 2012 · dodano: 05.06.2012 | Komentarze 0

Naczytałem się, nasłuchałem się i naoglądałem się... ale jak dotąd tylko w internecie... aż w końcu przyszedł czas by je odkryć!:) Ujrzeć wreszczie Halę Izerską, poczuć klimat Chatki Górzystów, przeżyć adrenalinę na singletracku pod Smrkiem!
Tak optymistycznie i bojowo z rana budziłem się w Świeradowie. Zazwyczaj wiem gdzie chcę jechać i mam jakiś zarys trasy. Tutaj wiedziałem tylko, ze jadę na Halę Izerską, a potem pełen spontan, gdzie oczy poniosą. No może jeszcze pod tego Smrka, choć mój crossowy rower na potrzeby tego wyjazdu przemienił się w trekkinga i nie do końca się widziałem na tych hopkach...
Halę Izerską odkrywam zaraz z rana, już wiem, że to nie będzie jedyna wizyta w tym miejscu tego dnia. Potem dojeżdzam scieżką rowerową do Jakuszyc i zjeżdzam do Harrachova, tu wiem, że wiecej mnie nie zobaczą (za duży ruch samochodowy). Wracam zatem w centrum gór Izerskich tym razem po czeskiej stronie i tu następuje ten moment który lubię najbardziej w rowerowaniu, gdy odkrywa się miejsce o którym nie miało się dotąd zielonego pojęcia, a które powoduje, że szczęka opada, a takim miejscem dla mnie jest Jizerka. Osada zagubiona gdzieś pośród gór i lasów, z dala od cywilacji. Od razu przypomniało mi się odkrycie Rejviz w Jesenikach i to samo pozytywne odczucie.
Potem było jeszcze dużo krążenia po górach i te singletracki pod Smrkiem... ale zwycieżył rozsądek i tą atrakcję zostawiam sobie na inny czas. Były Hejnice, ciekawa miejscowość z malowniczo wtapiającem sie w otoczenie kościołem i jeszcze raz zarówno Jizerka jak i Hala Izerska, no i pyszna zupa w Chatce Górzystów. To był świetny dzień!