avatar Ten blog rowerowy prowadzi ventoux z miasteczka Chorzów. Mam przejechane 111010.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.05 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy ventoux.bikestats.pl

Lasy Raciborskie

Piątek, 16 marca 2012 · dodano: 17.03.2012 | Komentarze 0

Miała być Góra Św. Anny, ale były Lasy Raciborskie... wszystko na skutek reportażu o wielkim pożarze z 1992 roku, który nie po raz pierwszy zachęcił mnie by odwiedzić te mało wciąż znane przeze mnie tereny. Ucieczka z aglomeracji od południowej strony przez Paniówki, Przyszowice skierowana w stronę Sośnicowic. Tam zaczeła się moja długa leśna podróż, nie zawsze przyjemna, bo z błotem lądującym na moim świeżo umytym rowerze! Jądac asfaltową drogą ze Sławięcic do Kotlarni odkryłem coś czego po tych terenach się nie spodziewałem - hitlerowskie obozy zagłady! Zawsze te lasy uważałem za trochę mroczne i tajemnicze ale po tym odkryciu już nie dziwie się czemu.
Za Kotlarnią znowu wjeżdzam w teren, szeroka droga, młody las dookoła, ale tu też rozgrywała się kiedyś tragedia gdy ginęli strażacy walczący z żywiołem...
Przed Rudami wraca asfalt i wjeżdzam na teren Parku Krajobrazowego "Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkich", w samych Rudach dłuższy odpoczynek przy imponującym zespole klasztorno-pałacowym.
Zamiast jechać drogą wojewódzką do Rybnika wymyśliłem sobie c.d. leśnej jazdy do Zwonowic, która ze względu na błoto okazała się najgorszym wyborem tego dnia. W Zwonowicach kończy się zasadniczy cel mojej podróży czyli Lasy Raciborskie i odwiedzając jeszcze Zalew Rybnicki i już dużo lepiej znane rybnickie scieżki rowerowe wracam do Chorzowa.

Mapa hitlerowskich obozów © ventoux

Pomnik ku czci ofiar hitlerowskiego obozu zagłady w Sławięcicach © ventoux

Pozostałości po hitlerowskich obozach zagłady © ventoux

Szutrówka w lasach raciborskich © ventoux