avatar Ten blog rowerowy prowadzi ventoux z miasteczka Chorzów. Mam przejechane 111010.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.05 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie. button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy ventoux.bikestats.pl

h km/h:

Certovica i załamanie pogody w Słowackim Raju

Poniedziałek, 21 lipca 2014 · dodano: 31.08.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj już niemal na starcie czeka na mnie niemałe wyzwanie: wjeżdżam na najwyższą drogową przełęcz na Słowacji Certovicę (1232m). Zdecydowanie bardziej widokowa jest ta droga po północnej stronie gdzie można się momentami poczuć jak na alpejskiej pokręconej szosie. Po zjeżdzie odbijam na bardzo spokojną, praktycznie pozbawioną ruchu drogę wzdłuż rzeki Cierny Vah. Jadę tak długimi kilometrami, podziwając krajobrazy Niżnych Tatr. Zupełnie nie spodziewam się tego, że ta sielanka wkrótce się skończy. Rejon Spisza jest licznie zamieszkały przez ludność romską, przejazd przez miejscowości niemal w całości opanowane przez tą dość specyficzną ludnośc jest dla mnie początkowo dość stresującym przeżyciem. Trzeba mieć oczy dookoła głowy, Romowie i ich dzieci krecą się dosłownie wszędzie ,mam nawet wrażenie, że najchętniej spacerują środkiem drogi prowokując tym sposobem rożne konfliktowe sytuacje.
Inny problem tego dnia pojawia się na niebie, od popołudnia zanosi się na porządne burze, bedąc w Podlesoku, który jest bramą w Słowacki Raj zaczyna padać. Jest jeszcze na tyle wcześnie, że nie zamierzam jednak składać broni, gdy tylko trochę się uspokaja ruszam jeszcze w góry, zdobywam przełęcz Kopanec (987m) i w bardzo malowniczo położonej miejscowości Dedinky nocuję na kempingu. Mam dużo szczęścia, tuż po rozbiciu się zaczyna intensywnie padać i leje tak całą noc. Podobne ulewy tej samej nocy niszczą przepiękną dolinę Vratną w Małej Fatrze.